erikassimsblogg

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

If you hear me, part 8

Av Erika - 29 maj 2012 21:25

Hej Hej!

Jag har ett litet problem. Jag fattar inte hur man länkar saker! kan någon som också andvänder bloggplatsen förklara det för mig? Det funkar aldrig! Det står bara att sidan inte finns! snälla hjälp mig!  

Förresten! borde jag ändå skapa en till historia? de flesta simsbloggar har ju två. Men jag ska nog vänta tills jag köper ett nytt expansionspaket. väntar på att det ska komma ett nytt med väder i nämligen!  


iallafall! här kommer ett avsnitt!   



lillan - ljusrosa

tillfälliga - grå och mörkgrå

Tre dagar hade gått. Mamma var orolig. Men hon hade annat att tänka på också. Hon hade blivit befodrad på jobbet och hade det lite extra stressigt. Men polisen hade hon ringt. tyvärr för min del.  

Men Bridgeport närmade sig nu. Det var inte långt kvar!

Jag hade börjat lära mig mer om ridning nu, och Leonardo som varit ganska odresserad förut var mycket bättre. Nu Gick det fortare frammåt.

  Nu hade vi kommit ut på en bilväg. Det var inte bra. Jag kände på mig att mamma ringt polisen. Och ser de en rosa-hårig tjej som rider på en häst, tvekar de nog inte!

 

Men hur skulle jag göra då? Skulle jag vända tillbaka till skogen och vänta tills det blev mörkt? Klockan var knappt tre på eftermiddagen. Nej. Inte vända tillbaka. Aldrig i livet. Jag ville ju träffa min Pappa så fort som möjligt.

Så såg jag min sjans. Det fanns en liten rastplats lite längre fram. Jag kunde ju stanna där och vänta. då slapp jag vända om.

Som tur var var rastplatsen hyfsat tom. Bara ett fåtal personer lite längre bort.

Jag passade också på att gå på toa.

Sedan satte jag mig ner för att vila lite.


Fast det dröjde inte länge förren det kom folk. Ganska mycket folk. Jag tänkte precis skynda mig tillbaka till Leonardo då en kvinna kom fram till mig.      



-Är det inte dig som polisen letar efter? 

mitt hjärta började bulta fortare.

-Eh...Nej, Nej! Nej, Nej,Nej det..det är det inte...Nej!

-Jaja. Rykten vet du! de säger att dem efterlyser en rosahårig tjej på häst, men jag ser ingen häst!

Det var sant. Leonardo var försvunnen.

-Eller? Har du en häst? , ropade kvinnan.

 -Nejdå! det har jag inte! "längre", tänkte jag


Det kom mer folk därborta. Paniken växte inom mig. 
     

    "Vad ska mamma säga? och hur ska jag någonsin ta mig härifrån?"

"jag måste bort härifrån, jag måste bort härifrån!"

Så så jag en taxi längre bort.  Det fanns ingen annan utväg.

-såå, vart ska du då?

-Bridgeport.

-Ok, men mer spesefikt? Bridgeport är stort!

-ähum, ja..jag är..turist. Jag vet inte så mycket om staden... 

-ja, varför inte tunnelbane-stationen närmast bron? eller...

-perfekt! det blir bra! är det långt?

-tja, sa Taxichaffuören. Det är en bit. Du bör vara framme runt fem, halv sex.

-oj, är det så långt?

-Om du inte vill åka i speed-fart, ja.

-Nej, ta det lungt. Det blir jättebra!

Jag tittade ut genom fönstret. "tur att han inte kände igen mig!"

nån timma senare var vi framme. Jag betalade taxin.

 "Wow vad stort det är! coolt!"

 
Jag var hungrig. Jag hade bara levt på burk-mat och grönsaker den senaste tiden, Så jag köpte en hamburgare. Jag hade gott om pengar kvar.


Jag åt medans jag tittade ut över Bridgeport. Så vackert det var! Neonskyltar, blinkande lampor, avlägsen dunka- dunka musik. Konstigt nog kom det ingen till eller från stationen. Men det bodde kanske rikare personer här. De kanske hade egna dyra bilar. Bara på den här bilfärden hade jag sett två limousiner (stavning?).


Jag tog iallafall tunnelbanan. Jag åkte till "lilla allén", som enligt en karta låg mitt i centrum.


Det hade blivit mörkare ute.

Jag började gå utan någon speciell riktning. Jag vet inte vad jag hoppades på egentligen.  Jag hade ingen aning om vart pappa kunde bo. Bridgeport var verkligen ENORMT. Han kan bo långt härifrån. Kanske bo han inte ens i centrum? hur skulle jag då hitta honom?

Det hela kändes mer och mer hopplöst. 
 Så svängde en taxi in på gatan. Den stannade.

-Ska du någonstans, eller?

-Nej...eller jo, vet du vart  Magnus Borg bor?

-Gittaristen?

-Nja...

- Ska du med ,eller?

-Äm..okej...

-Hoppa in då!

Chaffuören sa inget mer förren de var framme.

-Här är det! och på andra sidan där har du en make-over studio. Och därborta finns en Resturang och...

 -tack!

 "jag kommer få träffa min pappa, jag kommer få träffa min pappa! men är han gittarist? ...) Mer än så hann jag inte tänka fören...

   

 -pappa?


   


 
 
Amelia

Amelia

30 maj 2012 15:21

Jag vet hur du länkar till inlägg, gör såhär: gå in under "inställningar" när du loggat in. Markera rutan "tillåt högerklick i bloggen". Gå snabbt in på bloggen, leta upp inlägget du vill länka till, markera inläggets rubrik och högerklicka. Välj "kopiera länkadress", gå tillbaka och avmarkera rutan "tillåt högerklick". Gå till sidan där man skriver inlägg. Skriv något, markera det du har skrivit och klicka på kedje-ikonen i menyn. Högerklicka i rutan där det står "länkens URL" och välj "klistra in". Hoppa över rutan där det står "mål", den är redan rätt inställd om det är ett inlägg i din egen blogg. Namnge länken och välj "Space" som klass. Nu är det bara att klicka på acceptera och spara. När det är publicerat klickar du på länken och då kommer du till den länkade sidan!
Bra del, förresten!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

Erika

31 maj 2012 15:49

tack! men vart hittar man tillåt högerklick-rutan? förlåt om jag är lite jobbig nu ,men jag hittar den inte...
men tack som sagt! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 10 november 2012 11:24


Jag har bestämt mig för att sluta blogga. Förlåt mig! men man ska ju tycka att det är kul att blogga, det ska vara som en hobby och inte som ett måste. Jag har helt enkelt tröttnat på att simsblogga, och vill test någonting annat nu. Jag är ledsen, m...

Av Erika - 22 oktober 2012 21:06

Vår berettelse ska börja här hemma hos Oliver och Alice Haglund. Livet har inte varit så lätt för Oliver de senaste månaderna. För ungefär fyra månader sen hade han ett perfekt liv tillsammans med sin fru och dotter i ett lyxhus i utkanten av suns...

Av Erika - 21 oktober 2012 16:19


Hej! jag har en liten idé till en ny histoia som kan funka...jag ska se om jag eventuellt kan publicera första delen redan ikväll, eller kanske imorgon. förhoppningsvis ikväll. ni kanske sett att jag bestämt mig för att ta bort "två simmar"-serie...

Av Erika - 20 oktober 2012 20:44


Hej Halloj! nu är jag här igen, förlåt att jag inte uppdaterat på en månad!  hehe, nej men allvarligt talat så har jag haft ganska mycket i skolan och inte haft tid...förlåt, förlåt   men nu blev jag peppad av era fina kommentarer!          s...

Av Erika - 22 september 2012 12:35


nån mer än jag som tänkt på att fåglarna i sims 3 ändå är ganska välgjorda! man ser dem ju ändå inte så ofta...altså dem som flyger i luften, som man bara ser om man zoomar ut bilden vid rätt tillfälle.   det blev ett ganska kort inlägg...men de...

Presentation


hej alla simmare! roligt att du hittat till min blogg! den här bloggen startade jag för att kunna dela med mig av ett av mina stora intressen: sims!
så ha det bra
/Erika

Fråga mig

4 besvarade frågor

mina sims historier

 

 

publicerade delar:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

OBS! if you hear me kommer antagligen inte att ha fler delar.

läs varför här...

 

 

publicerade delar:

1,2,3

 

 

publicerade delar:

1,2 

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

andra sims bloggar!


Ovido - Quiz & Flashcards