erikassimsblogg

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

If you hear me, part 9

Av Erika - 5 juni 2012 19:51

Hej!

jag hann inte if you hear me i måndags, pga läxor och annat. den här delen har mycket text och minder bilder, men det fick bli så nu. men trots att if you hear me kommer ikväll så kommer det ändå ett avsnitt imorgon! bra va! Idag kommer det en ny färg förresten! men nu kommer det iallafall. del 9!


Nora

Lillan

Abraham

Magnus

tillfälliga



     

-li..lillan? ä..är det verkligen du?

-pappa?

-är det verkligen...sant?

-Jaa. Och du har faktiskt en hel del att förklara!

-Vadå? 

-Varför har mamma aldrig sagt ett ord om dig? varför har jag inte träffat dig tidigare? Varför? Varför har du aldrig kontaktat mig?

-Joo, du nog rätt. Fast du har en del att förklara också!

-Eller vänta lite nu. Är..är din...Mamma också här?

-Nej, nej! hon vet inte att jag är här.

   

-Phu! men du. vad sägs om att gå upp till mig och dricka lite te och prata ut om det här?

-Ok. Det låter bra! bor du här, eller?

-mjo, ja...fast det är inte så fint är jag rädd...jag väntade inte besök....

-Det är lungt!

-Aaa! jag fastnar!

-Ja hissdörrarna är lite dåliga.

 -Aj!
 Pappa gjorde iordning te. Hans lägenhet var verkligen ingenting att skryta med, men utsikten var fantastisk!


      

-Nå?

-jaa..vart ska jag börja?

-Från början! jag vill höra allt!

-Ok. Jo, det var så, att jag var en berömd gittarist. Jag spelade ofta på syltor och barer, ibland också dansklubbar. Din mamma var ofta på nattklubber och dansställen och sånt, hon älskade det. Vi träffades efter att jag haft ett gig en gång. Din mamma och jag blev förälskade. Vi pratate tillochmed på att flytta ihop.


Han tog en slurk av teét innan han fortsatte.

-Men...det blev inte så..


 -Nä?

-Nej...




-Du förstår Lillan. När Du föddes var jag väldigt ung och oansvarig.


 

 -Ung? 

-Mjo...ja, din mamma var yngre, men...

 -Jaja. Fortsätt!

  -Jo som sagt var jag väldigt oansvarig. Man skulle kunna säga...altså...

 -Vadå?

-Jag sa till henne att jag inte ville bli pappa.

 -V..va?

-vänta lite! jag sa ju att jag var ung och..

-Du lämnade min mamma? Du..Du lämnade henne?

-Stopp nu här lite! JA jag lämnade henne. Men jag har ångrat det varje dag sedan dess! kan jag fortsätta berätta nu?

-Bra!

Din mamma blev förståss väldigt arg på mig. Hon förbjöd mig att någonsin komma i närheten av dig. Jag såg dig på avstånd. Såg att hon färgat ditt hår rosa också, antagligen för att du hade min hårfärg, och att du påminde henne om mig.

Det där med håret hada jag knappt tänkt på. Mamma och jag hade alltid haft rosa hår. Vi färgade det ofta tillsammans, det var något som blivit vardag. Det hade alltid varit så.

-Sedan flyttade ni. Jag passade på att ta med min häst när jag åkte till Sunset Valley. Jag skulle sälja honom till ridlägret, och samtidigt passa på att få mig en skymt av dig. Men när jag kom till ert hus stod ju min häst utanför! Din mamma hade köpt honom!

-Vaa?! Leonardo!

-Jaa. Ni kallar honom så har jag hört. Så jag fick en impuls och tog med honom tillbaka till bridgeport. Men han var inte lycklig. I stutet åt han knappt. Jag förstod att han längtade tillbaka. Så jag gjorde som jag misstänkaer att 

du också gjort. Jag Red iväg i smyg utan att någon visste om det.

 

 Hur visste du att jag red?

-Leonardo, eller Star, som jag kallade honom är också här. Där nere. Jag antar att han rymde från dig.

 -Ja. Det gjorde han.

-Vart var jag? jo juste. Jag ställde tillbaka honom Vid ert hus, och Skyndade till skogs. Jag ville se hur du såg ut nu, så jag...ja jag spionerade lite på dig. Men den gången då vi tittade på varandra så länge så hade det gått för långt. Jag Begav mig genast hit och sedan dess har jag inte besökt dig mer.

Jag var tyst. I flera minuter kändes det som. Det var så...overkligt på något sätt. 


 

-Mamma har sagt att du är död...

-Det kan jag tänka mig! men vi får ta och ringa henne imorgon. Du får sova i min extrasäng inatt.

Jag bytte om och kröp ner i sängen. Även om den var hård så var det iallafall en säng. Ingen sovsäck. Jag var otroligt trött och somnade direkt.

      

   

Den natten sov vi båda gott. 

under Bridgeports stjärnor.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 10 november 2012 11:24


Jag har bestämt mig för att sluta blogga. Förlåt mig! men man ska ju tycka att det är kul att blogga, det ska vara som en hobby och inte som ett måste. Jag har helt enkelt tröttnat på att simsblogga, och vill test någonting annat nu. Jag är ledsen, m...

Av Erika - 22 oktober 2012 21:06

Vår berettelse ska börja här hemma hos Oliver och Alice Haglund. Livet har inte varit så lätt för Oliver de senaste månaderna. För ungefär fyra månader sen hade han ett perfekt liv tillsammans med sin fru och dotter i ett lyxhus i utkanten av suns...

Av Erika - 21 oktober 2012 16:19


Hej! jag har en liten idé till en ny histoia som kan funka...jag ska se om jag eventuellt kan publicera första delen redan ikväll, eller kanske imorgon. förhoppningsvis ikväll. ni kanske sett att jag bestämt mig för att ta bort "två simmar"-serie...

Av Erika - 20 oktober 2012 20:44


Hej Halloj! nu är jag här igen, förlåt att jag inte uppdaterat på en månad!  hehe, nej men allvarligt talat så har jag haft ganska mycket i skolan och inte haft tid...förlåt, förlåt   men nu blev jag peppad av era fina kommentarer!          s...

Av Erika - 22 september 2012 12:35


nån mer än jag som tänkt på att fåglarna i sims 3 ändå är ganska välgjorda! man ser dem ju ändå inte så ofta...altså dem som flyger i luften, som man bara ser om man zoomar ut bilden vid rätt tillfälle.   det blev ett ganska kort inlägg...men de...

Presentation


hej alla simmare! roligt att du hittat till min blogg! den här bloggen startade jag för att kunna dela med mig av ett av mina stora intressen: sims!
så ha det bra
/Erika

Fråga mig

4 besvarade frågor

mina sims historier

 

 

publicerade delar:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

OBS! if you hear me kommer antagligen inte att ha fler delar.

läs varför här...

 

 

publicerade delar:

1,2,3

 

 

publicerade delar:

1,2 

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

andra sims bloggar!


Skapa flashcards