erikassimsblogg

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

if you hear me, part 11

Av Erika - 10 juni 2012 12:03

Hej! 

ledsen för att jag inte uppdaterat på länge. Har inte haft lust direkt...men nu hade jag det! äntligen sommarlov! härligt! nu kommer if you hear me, iallafall! kram på er!


-Så var vi framme...

-Lillan!

-Mamma!

-åh vad jag är glad att du är här! Du får aldrig sticka sådär igen!

-Nejdå!

-Förlåt mig, Lillan! Förlåt för allt! Att jag ljugit för dig och så.. Men jag visste inte vad jag skulle säga...


-Sanningen?

-joo, men du var ju så liten...och jag var fortfarande arg på din pappa.  jag tänkte säga det till dig när du blev äldre, men det skulle låtit så konstigt! Att han plötsligt levde....

 -jag förstår mamma...

-tack, Lillan.

 

    Hon bytte samtalsämne.

-Tänk att du ska bli storasyster också! 

-Halvsyster heter det...

-jo, men det spelar ingen roll tycker jag. Du kommer ändå vara en förebild.

-Men jag skulle ju bo hos pappa...

-Men du ska ju hälsa på här massor, sa du ju!

-Jaa, det ska jag!

 

-Tittut!

Jag gick genast upp till mitt rum. Det var ett tag kvar till skolstarten. Pappa skulle ringa när han hittat ett lämpligt hus. Det gjorde han först tre-fyra veckor senare.

-Hej det är Lillan!

-Hej, Lillan! det är pappa.

-Hej! har du hittat ett hus?

 -Ja, det har jag faktiskt. Ett jättefint hus. Grejen är bara att det ligger en bit utanför sunset valley. Du kommer inte att kunna gå i samma klass som dina gamla kompisar.

-Jasså...

-Men det kommer bli så bra så!

-jaa..

-Jag ska få nycklarna på Onsdag nästa vecka. Det behövs tapetseras i några rum, och köket är i dåligt skick, men resten är helt ok. Bra läge också! nästan bredvid din nya skola!

-Vad bra!

-ja visst är det! 

 -men det vore bra om du kunde göra iordning vad du ska ha med dig. Jag skulle kunna komma och hämta det någon dag.

-visst. Jag ska tänka på det.

-ja..Men..Hälsa Mamma och Abraham!

-Ja det ska jag göra!

-Hejdå!

-Hejdå!

 

Senare på kvällen samma dag

-Mamma, Pappa ringde idag.


 -Jasså! vad sa han då? 

Jag förklarade...

-Men du kommer träffa dina vänner ändå! och får massa nya. 

-mm, och han sa att jag skulle göra iordning vad jag skulle ha med.

 -Jasså!

-Men vad ska jag med då?

 -Wilson ska väll med, va? Honom fick du ju på din treårsdag! och dina böcker och dina kläder också. Allt som du andvänder.

-Min säng?

-Men ska inte den vara kvar? Du måste ju ha någonstans att sova när du är här. Du vet att du är välkommen närsomhelst, va?

 -Ok...men tandborste ska med. Och hårborste och allt sånt. och  allt...det bli mycket att packa!

 

-Varför inte sätta igång direkt? dagarna kommer att gå jättefort. Det är lika bra att börja. 

-ok!

 

Vi arbetade en stund med att plocka allt i kartonger. Jag gick och la mig ganska sent. Men precis när jag lagt huvudet mot kudden hördes ett skrik.

Jag sprang ner för trappan.

-Vad är det?

-Det är mamma. Vi måste åka in. Jag har ringt en taxi.

-Va? men bäbisen skulle väl inte komman nu?

-Jag vet. Men var inte orolig. Det kommer gå bra.

Taxin kom ganska snabbt.

    

Jag visste att jag inte kunde somna om nu, så jag satte mig vid TV:n

Det var någon romantisk komedi.

   

 När filmen var slut hade jag ännu inte hört något från mamma. Jag började bli orolig.

Jag skvatt till när telefonen ringde. Signalen var hög och genomträngande. Skulle jag våga svara?

 -hallå?   

 -hej lillan! Det är mamma. vet du vad? Du har fått en lillebror!



 
 
Ingen bild

Alice

16 juni 2012 22:55

Har du gjort huset själv eller har du köpt det?

Erika

17 juni 2012 18:14

det som de bor i?
Det har jag gjort själv med lite inspiration från andra hus...
kul att du hittat hit! :)

 
Ingen bild

Alice

18 juni 2012 16:09

Hej!har du köpt våningssängen som lillan har i sitt rum eller.Vilka bor i vilka städer.Älskar din blogg!!

Erika

20 juni 2012 11:15

Våningssängen kommer ifrån leva livet! :)
lillan och Nora bor i sunset valley. hennes pappa bor i bridgeport. om det var det du mena...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 10 november 2012 11:24


Jag har bestämt mig för att sluta blogga. Förlåt mig! men man ska ju tycka att det är kul att blogga, det ska vara som en hobby och inte som ett måste. Jag har helt enkelt tröttnat på att simsblogga, och vill test någonting annat nu. Jag är ledsen, m...

Av Erika - 22 oktober 2012 21:06

Vår berettelse ska börja här hemma hos Oliver och Alice Haglund. Livet har inte varit så lätt för Oliver de senaste månaderna. För ungefär fyra månader sen hade han ett perfekt liv tillsammans med sin fru och dotter i ett lyxhus i utkanten av suns...

Av Erika - 21 oktober 2012 16:19


Hej! jag har en liten idé till en ny histoia som kan funka...jag ska se om jag eventuellt kan publicera första delen redan ikväll, eller kanske imorgon. förhoppningsvis ikväll. ni kanske sett att jag bestämt mig för att ta bort "två simmar"-serie...

Av Erika - 20 oktober 2012 20:44


Hej Halloj! nu är jag här igen, förlåt att jag inte uppdaterat på en månad!  hehe, nej men allvarligt talat så har jag haft ganska mycket i skolan och inte haft tid...förlåt, förlåt   men nu blev jag peppad av era fina kommentarer!          s...

Av Erika - 22 september 2012 12:35


nån mer än jag som tänkt på att fåglarna i sims 3 ändå är ganska välgjorda! man ser dem ju ändå inte så ofta...altså dem som flyger i luften, som man bara ser om man zoomar ut bilden vid rätt tillfälle.   det blev ett ganska kort inlägg...men de...

Presentation


hej alla simmare! roligt att du hittat till min blogg! den här bloggen startade jag för att kunna dela med mig av ett av mina stora intressen: sims!
så ha det bra
/Erika

Fråga mig

4 besvarade frågor

mina sims historier

 

 

publicerade delar:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

OBS! if you hear me kommer antagligen inte att ha fler delar.

läs varför här...

 

 

publicerade delar:

1,2,3

 

 

publicerade delar:

1,2 

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

andra sims bloggar!


Skapa flashcards