erikassimsblogg

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

familjen Snirr kapitel 1- Nyinflyttade

Av Erika - 20 juni 2012 11:53


Hej!

som ni kanske vet så är det lite krångel med if you hear me just nu..så nu har jag börjat göra en annan historia. I det här kapitlet händer kanske inte så mycket, men någonstans måste det ju börja...



Det var en varm förmiddag ute på landet och Solen hade nästan precis gått upp. En gul taxibil körde just in på en av alla gropiga vägar som fanns där. Taxibilen stannade utanför en liten gård. Två personer steg ut ur bilen, betalade taxin, och tittade sig omkring. Allt dem såg var gårdar, skog, gräs och små stugor. Allt annat än stan. 

 

Linn och Niklas Snirr hade båda sålt allt dem ägde och flyttat ut till landet för att finna lyckan. båda två hade de vantrivts i stan bland alla bilar och trafik. 

 

-Det här var inte mycket att skryta om, sa Linn lite besviket.

-Men det är ju bara bra, sa Niklas. Då kan vi göra iordning det som vi själva vill ha det!

 

-Fast det kommer att kosta en hel del att göra iordning det här..., suckade han.

 

-jaha, här har vi sovrummet! sa Niklas.

 

-Usch! här kommer jag aldrig att somna! klagade Linn. man blir helt yr av tapeten!

-Det får nog bli det första rum vi renoverar...,sa Niklas.

-jaa..

 

-kom och titta på badrummet!

- är det fint? undrare Niklas.
-Nej! 

 

-men som sagt, sa Niklas, så får vi det ju precis som vi vill ha det i slutändan. 

-det kan dröja dit, menade Linn. Vi behöver massor av pengar, som vi inte har. 

-Men får vi bara varsitt jobb så kommer det inte dröja länge innan vi har råd att köpa en färgburk och måla om i sovrummet. Då har vi kommit ett steg närmare vårt mål!

 


De bestämmer sig för att ta en taxi in till staden och försöka skaffa jobb. De har ju ingen bil.

-Men du, Niklas! Här har vi faktiskt plats för en häst!

-Jaa. Men först blir det sovrummet. Sen möjligtvis häst. kanske.

 

-Du vill också ha en häst, det vet jag, sa Linn.

-Jo, det vill jag väll..

 

De åkte in mot centrum.  

 

Taxin släpper av dem mitt inne i stan.

-Jag tror att jag ska gå och kolla på resturangen därborta, Sa Niklas. Man kan alltid försöka iallafall...

-mm..

-Du då?

-Vet inte riktigt.., Sa Linn. Jag kanske kan sticka till biblioteket och kolla på datorn där. Vi har ju ingen längre..

-Bra idé! sa Niklas.

-Men då ses vi då!

Linn ger Niklas en hastig puss, innan hon skyndar iväg.

 

lite senare kommer Niklas ut från resturangen. Han har fått ett jobb! Ett riktigt jobb!

Han ringer till Linn.


-Hej Det är Linn!

-Hej, Linn! Jag har fått jobb!

-Nej, Vad bra!

-Hur har det gått för dig då?

-Vet inte riktigt. De sökte folk som ville jobba inom sjukvåd.  Jag har mejlat dem om att jag är intresserad. Jag har ju rätt utbildning och så..

 
 -Hoppas du får jobbet, Sa Niklas. Vi behöver pengarna!

-Jaa.

Det är tyst en stund.

- Är det okej om jag är kvar här i stan ett tag? undrade Niklas.

- Visst! Sa Linn. Men jag tar en taxi hem iallafall.

- Det blir bra!

-Ja..Hejdå då!

-Hejdå!

  

Här hon kommer hem bestämmer sig Linn för att ta en promenad.


När Hon kommer tillbaka är Niklas Redan hemma.

 

- Ehm..Joo du, Niklas..

- Mm..

- Eh..Altså..

- Vad är det?

-Jo, det är så...Jag har köpt en häst.

 

-Du har VAD?

-köpt en häst...men det var gratis!

- Hästen, ja! Sa Niklas surt. Men resten av sakerna kommer inte att vara gratis. Den behöver hö, saltsten, vattenho, kanske tillochmed ett stallbås. Det kostar massor! För att inte tala om vad mycket tid det kostar!

- Dem ska komma och lämna den här nu snart...tycker inte du att det ska bli kul?

- Joo..men vi kunde lagt pengar på något annat först...

 

Han sätter sig bredvid Linn.

-Men det blir nog bra ändå, sa Linn tröstande. Vi har faktiskt pengar kvar. Det räcker till lite hö iallafall.


det ringer på dörren.


- Kom in! ropar Linn.


-Hej! sa damen. Jag kommer för att lämna fölet.

-Vad bra! sa Linn.

 

-Se nu till att hon får ett bra hem! Hon har inte haft det så lätt.

-Det ska jag! sa Linn.

 

-Heej på dej lilla du!

 

-Jo vad söt do äj! jo vad söt do äj!

-*Gnägg*

 

-Här ska du få bo, förstår du!

 

Niklas och Linn går och lägger sig ganska tidigt. Linn drömmer om fölet...

 

Det är mörkt ute och stjärnorna lyser på himelen.

 

men i natten smyger en mystisk person omkring... 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 10 november 2012 11:24


Jag har bestämt mig för att sluta blogga. Förlåt mig! men man ska ju tycka att det är kul att blogga, det ska vara som en hobby och inte som ett måste. Jag har helt enkelt tröttnat på att simsblogga, och vill test någonting annat nu. Jag är ledsen, m...

Av Erika - 22 oktober 2012 21:06

Vår berettelse ska börja här hemma hos Oliver och Alice Haglund. Livet har inte varit så lätt för Oliver de senaste månaderna. För ungefär fyra månader sen hade han ett perfekt liv tillsammans med sin fru och dotter i ett lyxhus i utkanten av suns...

Av Erika - 21 oktober 2012 16:19


Hej! jag har en liten idé till en ny histoia som kan funka...jag ska se om jag eventuellt kan publicera första delen redan ikväll, eller kanske imorgon. förhoppningsvis ikväll. ni kanske sett att jag bestämt mig för att ta bort "två simmar"-serie...

Av Erika - 20 oktober 2012 20:44


Hej Halloj! nu är jag här igen, förlåt att jag inte uppdaterat på en månad!  hehe, nej men allvarligt talat så har jag haft ganska mycket i skolan och inte haft tid...förlåt, förlåt   men nu blev jag peppad av era fina kommentarer!          s...

Av Erika - 22 september 2012 12:35


nån mer än jag som tänkt på att fåglarna i sims 3 ändå är ganska välgjorda! man ser dem ju ändå inte så ofta...altså dem som flyger i luften, som man bara ser om man zoomar ut bilden vid rätt tillfälle.   det blev ett ganska kort inlägg...men de...

Presentation


hej alla simmare! roligt att du hittat till min blogg! den här bloggen startade jag för att kunna dela med mig av ett av mina stora intressen: sims!
så ha det bra
/Erika

Fråga mig

4 besvarade frågor

mina sims historier

 

 

publicerade delar:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

OBS! if you hear me kommer antagligen inte att ha fler delar.

läs varför här...

 

 

publicerade delar:

1,2,3

 

 

publicerade delar:

1,2 

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

andra sims bloggar!


Ovido - Quiz & Flashcards