erikassimsblogg

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

om jag kunde del 1

Av Erika - 22 oktober 2012 21:06


Vår berettelse ska börja här hemma hos Oliver och Alice Haglund. Livet har inte varit så lätt för Oliver de senaste månaderna. För ungefär fyra månader sen hade han ett perfekt liv tillsammans med sin fru och dotter i ett lyxhus i utkanten av sunset valley. Men sen hans fru dog i en tragisk bilolycka har hans liv bara störtat utåt. Det är inte lätt att plötsligt behöva klara sig på en lön och ta hand om och uppfostra en dotter alldeles själv. Inte när man varit van att leva lyxliv. Snart hade han knappt råd att ha kvar huset. 


  

Oliver


 Det här var första natten på länge som jag sovit riktigt ordentligt. Väckarklockan ringde som vanligt och jag stängde av den.  

Jag kände med ens när jag satte mig upp att något var fel. Det känndes obehagligt på något sätt.

 

Jag tittade mig omkring för att se om något var annorlunda. 

 

Jag bytte om till mina kläder och intalade mig själv att det inte var någonting.

Men den obehagliga känslan hängde kvar.

 

Jag blev lättad när jag såg att min dotter Alice fortfarande låg i sin säng och sov.

 

Jag lyfte upp hennes sovande lilla kropp och kramade henne hårt.

 

stackars lilla Alice, tänkte jag. Hon hade fortfarande inte velet acceptera att mamma var död, borta, inte fanns mer. Idag klockan 11 skulle begravningen vara. urnan skulle begravas på Sunset Valleys kyrkogård och Alice skulle vara med. De andra gillade det inte, men jag var fast besluten att Alice skulle få vara med på begravningen av sin egen mamma.


 

Blodet frös till is i mina ådror när jag kom fram till trappen och tittade ner. Mina ben stod som förstelnade och ville inte röra sig.

 

bordet där det igår kväll hade stått en urna, var tomt. En rädsla som jag aldrig känt liknande började växa i mitt bröst. 

 

jag sprang, sprang, sprang så fort jag någonsin sprungit ut i natten.




okej det blev lite kort, men det är ju mest som en inledning!

 
 
soffi

soffi

26 oktober 2012 16:21

Super bra del!!!! Vil värkligen veta fortsätningen....

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Någon simsnörd

8 november 2012 14:32

Och nu har du inte bloggat på länge igen... Kom igen Erika! Ps. Historian fick en bra första del. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 10 november 2012 11:24


Jag har bestämt mig för att sluta blogga. Förlåt mig! men man ska ju tycka att det är kul att blogga, det ska vara som en hobby och inte som ett måste. Jag har helt enkelt tröttnat på att simsblogga, och vill test någonting annat nu. Jag är ledsen, m...

Av Erika - 21 oktober 2012 16:19


Hej! jag har en liten idé till en ny histoia som kan funka...jag ska se om jag eventuellt kan publicera första delen redan ikväll, eller kanske imorgon. förhoppningsvis ikväll. ni kanske sett att jag bestämt mig för att ta bort "två simmar"-serie...

Av Erika - 20 oktober 2012 20:44


Hej Halloj! nu är jag här igen, förlåt att jag inte uppdaterat på en månad!  hehe, nej men allvarligt talat så har jag haft ganska mycket i skolan och inte haft tid...förlåt, förlåt   men nu blev jag peppad av era fina kommentarer!          s...

Av Erika - 22 september 2012 12:35


nån mer än jag som tänkt på att fåglarna i sims 3 ändå är ganska välgjorda! man ser dem ju ändå inte så ofta...altså dem som flyger i luften, som man bara ser om man zoomar ut bilden vid rätt tillfälle.   det blev ett ganska kort inlägg...men de...

Av Erika - 11 september 2012 17:16

Hej! jag har fått en helt underbar recension på "awesomesims.bloggplatsen.se"!   Jag har redan länkat dem bland länkarna där nere, men tänkte göra det igen:   awsomesims kika gärna in på den, ett tips!      sims 3 övernarturligt har ju ko...

Presentation


hej alla simmare! roligt att du hittat till min blogg! den här bloggen startade jag för att kunna dela med mig av ett av mina stora intressen: sims!
så ha det bra
/Erika

Fråga mig

4 besvarade frågor

mina sims historier

 

 

publicerade delar:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

OBS! if you hear me kommer antagligen inte att ha fler delar.

läs varför här...

 

 

publicerade delar:

1,2,3

 

 

publicerade delar:

1,2 

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

andra sims bloggar!


Skapa flashcards