erikassimsblogg

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Erika - 29 juli 2012 13:51

Hej! gud vad tiden går! Sommaren är ju snart slut... här får ni ett till avsnitt av den nya historien, som jag döpt till 2 simmar. Kanske inte det bästa namnet, släkten kommer ju att öka ut sig...kan ju kalla det bara "simmar" då...


iallafall! här kommer den, lite kort kanske, men nästa del får bli längre!

  

 

  Ellen vaknade tidigt på morgonen.

"Det är såå typiskt! när man sover som bäst så vaknar man och kan inte somna om! fast nu har jag tid att göra något lite speciellt till frukost. Pannkakor kanske? då blir Petra glad!"

 

Ellen bestämmer sig för att ta disken först om främst.

 

När hon är klar så börjar hon med pannkakorna. 

"mm, vad gott det ska bli! bara jag inte bränner dem!"

 

När pankakorna är färdigstekta så tar Ellen sig en liten lur. När Petra vaknar blir hon förvånad!

-har du gjort pannkakor?! åhh, vad gott!

 

 

-Ja! jag vaknade så tidigt, så jag tänkte att närjag ändå har tid så...

 

-mums! nu är jag faktiskt riktigt stolt!

-Mmm...såhär goda pannkakor har jag inte ätit på länge!

-Vad jag är glad att vi köpte det här huset! Det ligger perfekt, inga störande grannar, och så var det blilligt också!

  -aa..

   

Idag är Petras första riktiga arbetsdag. Så efter att hon skött om sina plantor så...

 

...bytte hon om och ställde sig för att ivrigt vänta på sammanåkningsbilen!

 

Ellen som ju inte hade något jobb, bestämde sig för att besöka sportarenan. Det var nämligen där Ellens dröm var. Hon hade alltid tyckt att det varit kul med idrott, och alltid varit duktig på det.

 

Efter en liten rundtur därinne så bestämde sig Ellen för att hämta Petra på jobbet. Forskningsanläggningen låg nämligen inte så långt därifrån.


"vad spännande! vilka skumma möbler! undrar vad de håller på med härinne egentligen?"

 

-jasså, du har haft en intressant dag?

-jaa! väldigt intressant, de har massor av coola växter därinne!

 

-Ska vi göra nåt ikväll? eller vill du bara vara hemma?

-Tja, jag har lite andra planer just ikväll..men vi kan kanske hitta på nåt imorgon?

-javisst! det blir bra!  

"undrar vad det är för "andra planer" som hon hittat på?"

 

fortsättning följer...


Presentation


hej alla simmare! roligt att du hittat till min blogg! den här bloggen startade jag för att kunna dela med mig av ett av mina stora intressen: sims!
så ha det bra
/Erika

Fråga mig

4 besvarade frågor

mina sims historier

 

 

publicerade delar:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

OBS! if you hear me kommer antagligen inte att ha fler delar.

läs varför här...

 

 

publicerade delar:

1,2,3

 

 

publicerade delar:

1,2 

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

andra sims bloggar!


Ovido - Quiz & Flashcards