erikassimsblogg

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Del 1

Av Erika - 4 mars 2012 10:46

här kommer första delen! ha så kul!  


hur du läser:

färger:

Alice

justin


 det är - när någon pratar

det är " när någon tänker

ex:

-hej!

"konstigt"


Det var en solig dag i tvinbrook. Alice Blanc hade stigt av planet någon timma tidigare, och nu hade taxin släppt av henne vid sitt nya hus, och sitt nya liv.

 

"oj, här var det tomt! inte en grej har de lämnat. förutom mattan! det kommer att bli mycket renovering för mig framöver"

 "det kommer att bli kul, men jag saknar mamma och pappa! och mina syskon! varför åkte jag hit egentligen? varför?  jo, Alice. jag kanske ska förklara. Alice föräldrar och syskon bor i frankrike. Det är där Alice är uppväxt. Men bara 17 år gammal bestämde sig Alice. Hon ville bort från Frankrike. Något hade fått henne att ändra inställnig. när Alice var 10 år så sa hon att hon aldrig, aldrig skulle lämna landet. Nu ser man vad fel man kan ha. ja, och här är hon nu.








  "bäst att inte däppa ihop för mycket. Titta! haha, det ända det lämnat kvar är utelampan. jag får nog åka till möbelaffären och köpa lite saker, om jag ska kunna bo här!"                                                                                    ja Alice beger sig till möbelaffären i en gammal gammal bil, som hon köpt begagnad för en liten summa simdaler.

-oj, titta där är det folk. Vad pratar de om? och vilka kläder de har! men tänk om alla här tycker att JAG klär mig konstigt!  

Alice parkerar bilen en bit från möbelaffären. Hon går sakta och tittar sig undrande omkring. Var var hon nu?

"hm, ser ut som en salong av något slag. borde kanske titta in där när jag får tid någon gång."


ja de första dagarna går mest åt till renovering. men när det äntligen ser hyfsat ut i huset så bestämer sig alice för att gå till parken och träffa lite folk. på de senaste dagarna har hon knappt pratat med någon alls!

"oj vad fint det var här!  det är några därborta."

-ööh, hej! jag heter Alice!

-justin Kayes! trevligt att träffas! är du ny här jag har aldrig sett dig förut.

-ja, altså...jag kommer från champes le sims. i frankrike!

 

-jasså minsann! ja välkomen hit då. jag skulle kunna visa dig runt någon gång om du vill det!



-jo, gärna varför inte?

-Det är ju väldigt stort här menar jag. svårt att hitta kanske. Till skillnad från den där lilla hålan DU kommer ifrån!

-meh! vadå då? det är väl ingen håla? det är faktiskt en fin harmonisk och lungn vacker stad!

-jaja, förlåt då. Men Twinbrook är lungt och harmoniskt också. och vackert. och perfekta stället att bo på.

-harmoniskt? se BAKOM dig, och säg och det är harmoniskt!?

-de där två bråkar ALLTID. annars är det ganska lugnt.

-jaha du.

Alice och justin pratar en stund och blir snart goda vänner.

Justin måste synda sig hem, av någon andlednig, och Alice passar på att hälsa på några andra som besöker parken, nu när hon ändå är här.

 

Alice hinner besöka salongen också.

Fast bara en kort stund innan de stänger. Men när hon är där inne ser hon någon. någon som, trots det fina vädret inte verkar vara på gott humör. någon som tittar med arga ögon på Alice. Någon. Vem är hon egentligen?

 

ja, Alice har svårt att sova den natten. hon tänker på samma fråga, på Justin, på alla nya intryck. Men tillslut somnar hon som en stock, och sover hela natten.      







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 10 november 2012 11:24


Jag har bestämt mig för att sluta blogga. Förlåt mig! men man ska ju tycka att det är kul att blogga, det ska vara som en hobby och inte som ett måste. Jag har helt enkelt tröttnat på att simsblogga, och vill test någonting annat nu. Jag är ledsen, m...

Av Erika - 22 oktober 2012 21:06

Vår berettelse ska börja här hemma hos Oliver och Alice Haglund. Livet har inte varit så lätt för Oliver de senaste månaderna. För ungefär fyra månader sen hade han ett perfekt liv tillsammans med sin fru och dotter i ett lyxhus i utkanten av suns...

Av Erika - 21 oktober 2012 16:19


Hej! jag har en liten idé till en ny histoia som kan funka...jag ska se om jag eventuellt kan publicera första delen redan ikväll, eller kanske imorgon. förhoppningsvis ikväll. ni kanske sett att jag bestämt mig för att ta bort "två simmar"-serie...

Av Erika - 20 oktober 2012 20:44


Hej Halloj! nu är jag här igen, förlåt att jag inte uppdaterat på en månad!  hehe, nej men allvarligt talat så har jag haft ganska mycket i skolan och inte haft tid...förlåt, förlåt   men nu blev jag peppad av era fina kommentarer!          s...

Av Erika - 22 september 2012 12:35


nån mer än jag som tänkt på att fåglarna i sims 3 ändå är ganska välgjorda! man ser dem ju ändå inte så ofta...altså dem som flyger i luften, som man bara ser om man zoomar ut bilden vid rätt tillfälle.   det blev ett ganska kort inlägg...men de...

Presentation


hej alla simmare! roligt att du hittat till min blogg! den här bloggen startade jag för att kunna dela med mig av ett av mina stora intressen: sims!
så ha det bra
/Erika

Fråga mig

4 besvarade frågor

mina sims historier

 

 

publicerade delar:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

OBS! if you hear me kommer antagligen inte att ha fler delar.

läs varför här...

 

 

publicerade delar:

1,2,3

 

 

publicerade delar:

1,2 

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

andra sims bloggar!


Ovido - Quiz & Flashcards