erikassimsblogg

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Erika - 17 juni 2012 18:16

Hej halloj!

egentligen skulle if you hear me kommit idag, men det kom ju igår så...

Istället blir det ett inlägg i kategorin tips och trix! har inte varit så jättemånga sådanna.

kanske så kommer det bli lite så i sommar. Altså att allt kanske inte kommer på sina fasta dagar. (det är typ bara "if you hear me" som har fasta dagar men...) men vi får se hur det blir!


                                                                                                                                                                            

så, nu till ämnet! 

jo, ni vet hur det är ibland - När man lovat sig själv att inte andvända NÅGRA fusk. Eller startat en legacy. Och så sitter man där och ska inreda och pengarna är snart slut. Det blir då oftast inte så glamouröst i hemmet...

(man vill ju inte alltid det heller, men när man vill det) 


Jag har några små tips på hur man kan renovera sitt hus snyggt, utan att det kostar för mycket! och dessutom bara med grejer från grundspelet

Vi börjar med badrummet!


Bilderna är från min legacy-familj.

Men det här såg inte så roligt ut, eller hur?

Ok, då börjar vi.


jag har nu 2414 kr.

jag säljer spegeln och får 165 kr. Då har jag 2579 kr.



för att spara på pengar så köper jag INTE klinkers för 5kr (tror jag det är) utan istället matta för 4kr, som jag ändrar i "skapa en stil". Ser minst lika bra ut, och jag sparar pengar!


Golvet kostade sammanlagt 24kr (inte 30).

väggarna kostade 40kr.


Då har jag 2515 (mer än när jag började!)

jag färgar toa, handfat och dusch svarta, så att de passar in bättre.

Då har jag även råd att köpa en ny snyggare dörr!


nu har jag 2480. jag köper också en ny spegel för 100kr och en badrumsmatta för 50kr.


tadaa! ett helt nytt badrum!

det kostade mig:

249 kr!



före                                efter


ni ser! det behöver inte kosta så mycket för ett nytt badrum! 


kram på er!

/Erika

Presentation


hej alla simmare! roligt att du hittat till min blogg! den här bloggen startade jag för att kunna dela med mig av ett av mina stora intressen: sims!
så ha det bra
/Erika

Fråga mig

4 besvarade frågor

mina sims historier

 

 

publicerade delar:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

OBS! if you hear me kommer antagligen inte att ha fler delar.

läs varför här...

 

 

publicerade delar:

1,2,3

 

 

publicerade delar:

1,2 

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

andra sims bloggar!


Ovido - Quiz & Flashcards